سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گره های لنفاوی

ریزش مو

ریزش مو در بارداری

مسائل مربوط به سلامت مو در بارداری

ممکن است مسائل بهداشتی در دوران بارداری بوجود بیاید و منجر به بروز آنزیم تلوژن شود. ریختن مو می تواند بسیار چشمگیر باشد ، به ویژه اگر به عدم تعادل مداوم هورمون ها یا ویتامین های اساسی مربوط باشد.

 

مشکلات تیروئید

اختلالات تیروئید ، مانند پرکاری تیروئید (کار کردن بیش از حد غده تیروئید) یا کم کاری تیروئید (هورمون تیروئید کمتر از حد نساب) ، ممکن است در دوران بارداری ایجاد مشکل کند.

از بین دو شرط ، کم کاری تیروئید شایع است که در هر 2 یا 3 مورد از 100 خانم باردار تأثیر دارد. ریزش مو یکی از علائم به همراه گرفتگی عضلات ، یبوست و خستگی است. در حدود 1 از 20 زن نیز ممکن است پس از تولد نوزاد دچار مشکلات تیروئید (تیروئیدیت پس از زایمان) شوند. در همه موارد ، مشکلات تیروئید به طور معمول با آزمایش خون تشخیص داده می شوند.

 

کمبود آهن

 

کمبود آهن هنگامی اتفاق می افتد که گلبول های قرمز کافی برای دریافت اکسیژن به بافت های مختلف بدن نداشته باشید. این می تواند باعث ریزش مو به همراه علائم دیگری مانند خستگی ، ضربان قلب نامنظم ، تنگی نفس و سردرد شود.

 

زنان باردار در معرض خطر ابتلا به کم خونی فقر آهن قرار دارند ، به ویژه اگر بارداری های آنها در نزدیکی واقع شده باشد ، آنها با چند برابر باردار می شوند یا بیماری شدید صبحگاهی دارند. این بیماری همچنین با آزمایش خون قابل تشخیص است.

 

در حالی که ریزش مو با این شرایط دائمی نیست ، ممکن است موهای شما به ضخامت طبیعی خود باز نگردد تا زمانی که سطح هورمون یا ویتامین به حد طبیعی برگردد.

 

ریزش مو پس از زایمان

بسیاری از خانم ها ریزش مو را طی چند ماه از زایمان می بینند ، به طور کلی حدود چهار ماه پس از زایمان اوج می گیرند. این در مورد ریزش مو صحیح نیست ، بلکه "ریختن بیش از حد مو" ناشی از افت هورمون استروژن است.

 

مجدداً ، این نوع ریزش مو تلولوژین افلوویوم تلقی می شود. در حالی که ممکن است دیدن هر روز 300 یا بیشتر موهای ریخته شده کاملاً مشکل باشد ، معمولاً بدون درمان برطرف می شود.

 

علل دیگر

توجه به این نکته مهم است که ریزش مو با تلوژن افلوویوم به طور معمول نازک می شود. اگر متوجه تکه ها یا طاسی شدیدتر شدید ، ممکن است موارد دیگری نیز در این بازی وجود داشته باشد. همچنین شرایط ژنتیکی و خود ایمنی وجود دارد که باعث ریزش مو می شود ، خواه حامله باشید یا نه.

 

آلوپسی آندروژنیک (طاسی الگوی زنانه) در اثر کوتاه شدن مرحله رشد فولیکول های مو و مدت زمان طولانی تر بین ریختن موها و رشد جدید ایجاد می شود.

آلوپسی آرئاتا باعث ریزش موی لکه دار در پوست سر و سایر قسمت های بدن می شود. ممکن است ریزش مو و رشد مجدد را تجربه کنید که غیرقابل پیش بینی یا چرخه ای باشد. هیچ درمانی برای این نوع ریزش مو وجود ندارد ، اما برخی درمان های خاص ممکن است به جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو کمک کند.

 

معمولاً موهای جدید به دلیل چرخه زندگی فولیکولهای ما ، حدود 100 مو در روز متولد و سقوط می کنند. چرخه مو برای همه موها یکسان است ، اما می توان آنها را با عواملی خارجی که باعث ریزش مو مانند تغذیه ضعیف ، زمان استرس یا در مورد خانم ها می شوند ، تغییر داد ، مانند هورمون هایی که پس از تولید ایجاد می شوند ، تغییر می کنند. بارداری یا در دوران یائسگی. بنابراین ، مهم است که شما بدانید که چگونه از ریزش مو جلوگیری کنید.

 

درمان ریزش مو

انواع مختلفی از مو وجود دارد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین ، هیچ راه حل عمومی برای درمان ریزش موی آقایان وجود ندارد ، اما یک مورد خاص برای هر نوع. نکته مهم این است که از موهای خود مراقبت کنیم ، در مورد موضوع مطلع شوید و علائم احتمالی را بشناسیم تا در صورت لزوم بتوانیم عمل کنیم. علاوه بر این ، جمع آوری اطلاعات و نادیده گرفتن اسطوره های مردمی مهم است.

 

بهداشت مناسب را حفظ کنید. توصیه می شود موها را با استفاده از شامپو های با کیفیت و با توجه به نوع مو شستشو دهید. مهم است که موهای خود را با ظرافت بشویید و از افتادن در عادت های معمولی مضر جلوگیری کنید ، به عنوان مثال:

 

بهتر است موها را قبل از شستشو با شامپو به طور کامل خیس کنید. زیرا موی مرطوب بسیار ضعیف تر است.

با اعتقاد به تمیز کردن کامل ، پوست سر را اصراراً با نوک انگشتان تحت فشار قرار ندهید. شامپو را باید به آرامی توزیع کنید و با کف دستان خود را به مدت 3 یا 4 دقیقه مالش دهید. توصیه می شود موها را کامل خیس کنید تا کف زیادی ایجاد شود. این کار باعث می شود ماساژ آن چندان پرخاشگر نباشد.

موها را نباید با آب گرم شستشو داد. بهتر است برای شستشوی موی سر از آب سرد استفاده شود تا به موها آسیب حرارتی وارد نشود.

به همین ترتیب ، ما باید از یک رژیم متعادل پیروی کنیم تا تمام مواد مغذی لازم برای سلامتی موهای خود داشته باشیم. برای جلوگیری از ریزش مو به دلیل وجود شوره سر ، چربی و یا وجود خارش ، می توانید با اقدامات بهداشتی شروع کنید.

اگر در مورد وضعیت موهای خود تشخیص روشنی دارید ، بهتر است با یک درمان مناسب با مشکل خود شروع کنید. اگر شک دارید ، با متخصصان مو مشورت کنید که چه کسانی هستند که بهترین روش ها را در مورد درمان های مناسب برای هر مورد به شما اطلاع می دهند.

 

درمان ریزش مو سکه ای

از آنجایی که آلوپسی آره آتا نتیجه استرس و بیماری های عصبی می باشد اولین اقدام در درمان آن مراجعه به پزشک اعصاب و روان می باشد. سپس باید با یک دندانپزشک مشاوره کنید، چراکه ممکن است این عارضه به علت عفونت های دهان و دندان باشد. بعد از آن باید احتمال عفونت های سینوسی هم مورد بررسی قرار گرفته و درمان شود.

 

پس از طی نمودن مراحل ذکر شده متخصصین کلینیک ما آماده ارائه بهترین و سریعترین راه درمان این بیماری می باشند. در ادامه با دیگر عوامل ریز مو آشنا خواهید شد :

 

اختلال موکنی | جنون کندن مو | تریکوتیلومانیا

نمی توان گفت تریکوتیلومانیا از عوامل ریزش مو می باشد. این یک نوع رفتار غلط است که فرد مبتلا موی خود را میکَند. این اختلال معمولا حین فیلم دیدن ، بازی های رایانه ای ، درس خواندن ، قبل از خواب و …. رخ می دهد. اینگونه افراد متوجه ضرر و زیان کاری که انجام می دهند هستند ولی قدرت مهارکردن خود را ندارند . آنها پس از بازی کردن با موها احساس آرامش کاذب می کنند.

 

فرد مبتلا به تریکوتیلومانیا پیش از کندن مو، میل شدیدی به این کار پیدا می کند که پس از مدتی تبدیل به تنش می شود. کندن مو به فرد آرامش، و گاهی اوقات لذت می دهد ولی بلافاصله پس از انجام این عمل، عذاب وجدان شدیدی به سراغ او می آید و خود را با برچسب هایی از قبیل بی عرضه، بی اراده و روانی آزار می دهد.